۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

با اجراهای موسیقی کلاسیک؛

رقابت هنرمندان جشنواره موسیقی جوان تمام شد/ جزییات اختتامیه

رقابت هنرمندان جشنواره موسیقی جوان تمام شد/ جزییات اختتامیه

داوری اجراهای مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که به صورت حضوری در تالار رودکی از ۲۷ شهریور تا ۳ مهر برگزار شده بود به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با برگزاری بخش اجراهای موسیقی کلاسیک شامل سازهای ویولن، ویولا و سازهای بادی شامل کلارینت، هورن، ابوا، فلوت، ترومپت و ترومبون، داوری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نیز به پایان رسید.

در بخش ویولن و ویولا (سازهای زهی‌ـ آرشه‌ای موسیقی کلاسیک) ستاره بهشتی، پانیذ فریوسفی و امیرپدرام طاهریان داوری این بخش را برعهده داشتند. در این بخش شرکت‌کنندگان می‌بایست از چهار قطعه ارائه‌شده در فراخوان دو مورد را اجرا کنند. رپرتوار از آهنگسازانی چون باخ، موتسارت و پروکوفیف انتخاب شده بود.

ستاره بهشتی، داور بخش ویلن و ویولا، درباره شرکت‌کنندگان توضیح داد: وقتی تعداد شرکت‌کنندگان بالا می‌رود نشان می‌دهد که هم اطلاع‌رسانی درست انجام شده و هم معلم‌ها حاضرند از این حرکت فرهنگی حمایت کنند. جوان‌ها وقتی در این جشنواره شرکت می‌کنند شرایط استثنایی دارند، چون کمتر چنین فرصتی پیش می‌آید تا در این وضعیت قرار بگیرند و اجرای صحنه‌ای را تجربه کنند. بنابراین همین که خودشان را به این سطح رسانده‌اند قابل تحسین است.

بخش دوم به سازهای بادی کلاسیک اختصاص داشت که اکبر محمدی، فرشاد شیخی، مهدی احمدی و محمدعلی لقا داوری این بخش را برعهده داشتند. رپرتوار این بخش از بین قطعات آهنگسازانی همچون موتسارت، توماسی، برامس و هایدن انتخاب شده بود. شرکت کنندگان هر ۲ بخش می‌بایست قطعات را با همراهی پیانو اجرا می‌کردند.

رقابت هنرمندان جشنواره موسیقی جوان تمام شد/ جزییات اختتامیه

فرشاد شیخی نوازنده ارکستر سمفونیک و عضو هیئت داوران جشنواره ملی موسیقی جوان درباره کیفیت اجرای شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: نکته‌ای که در این دوره به چشم آمد این بود که نسبت به سال‌های گذشته استقبال بهتری از جشنواره صورت گرفته بود که به نظرم نکته خوشحال‌کننده‌ای است. اگر همراهی ساز پیانو را جدی‌تر می‌گرفتند و مدت زمان بیشتری با آن کار می‌کردند طبیعتاً هماهنگ‌تر می‌شدند. در هر صورت خوشحال‌کننده است که یک تعداد جوان علاقه‌مند با تمهیداتی که جشنواره برای آن‌ها اندیشیده، می‌توانند تبدیل به نسل آینده موزیسین‌های ایران شوند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد رودکی به‌صورت حضوری از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.

اختتامیه جشنواره شامل اجرای ۴۵ هنرمند برگزیده در سه ژانر موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک غربی روز پنج‌شنبه ۵ مهر در تالار وحدت، ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

کد خبر 6236267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha